هزینه ارتودنسی

اول ایمپلنت دندان بکاریم یا ارتودنسی کنیم؟ (متخصصان پاسخ می دهند)

گاهی اوقات علاوه بر اینکه دندان ها و فک ناهماهنگ و نامنظم هستند، ممکن است یک یا چند دندان نیز در قوس فکی از دست رفته باشد. در چنین شرایطی 2 مساله اساسی می تواند پیش بیاید. یکی منظم کردن دندان ها و دومی جایگزین کردن دندان های از دست رفته. اما اینکه کدام را باید زودتر انجام داد یک چالش دیگر است. ولی نگران نباشید. زیرا در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که بین دو درمان ایمپلنت دندان و ارتودنسی ، کدام یک در اولویت نخست است، کدام را باید زودتر انجام دهید و کدامیک باید گزینه دوم باشد.

اول ایمپلنت بکاریم یا ارتودنسی کنیم؟ اولویت با کدام درمان است؟

اگر در شرایطی هستید که باید هم درمان ارتودنسی انجام دهید و هم کاشت دندان داشته باشید، اغلب توصیه می شود ابتدا درمان ارتودنسی دندان را شروع کنید. یعنی اول به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید و پس از چند ماه صاف شدن دندان ها، به متخصص ایمپلنت دندان سر بزنید. زیرا در اغلب اوقات زمانی که دندان یا دندان هایی از دست می رود، دندان های مجاور به مرور زمان بر اثر جویدن حرکت کرده و به سمت جای خالی دندان های غائب می آیند. در نتیجه فضای کافی برای کاشت ایمپلنت به روش اصولی کم خواهد شد. در چنین شرایطی ابتدا باید دندان ها کاملا مرتب شوند سپس ایمپلنت کاشته شود.

آیا همیشه باید قبل از کاشت ایمپلنت ارتودنسی انجام داد؟

خیر لزوما اینطور نیست همیشه قرار نیست که بین درمان ارتودنسی و ایمپلنت یک مورد را در اولویت قرار دهید. گاهی اوقات اصولا نیازی به درمان ارتودنسی پیش از کاشت دندان نیست. به عنوان مثال اگر همه یا بیشتر دندان های خود را از دست داده اید شما نیازی به ارتودنسی ندارید و تنها باید ایمپلنت بکارید.

عکس کاشت پایه ایمپلنت دندان بعد از ارتودنسی

یا مثلا اگر دندان های شما با وجود کامل نبودن (از دست رفتن برخی دندان های دیگر) در حال حاظر منظم هستند و یا مشکل ارتودنسی ندارند باز هم نیازی به درمان ارتودنسی نیست و مستقیما می توان ایمپلنت کاشت.

چرا نباید پیش از ارتودنسی، جراحی ایمپلنت انجام داد؟

در درمان های ارتودنسی، قاعده به این صورت است که متخصص با کمک ابزارهای خاصی نیرویی به دندان ها وارد کرده و آن ها را وادار می کند تا در جهت درستی حرکت کرده و منظم شوند. اما این نیروها تنها روی دندان های طبیعی تاثیر می گذارند.

اما متاسفانه اگر قبل از مرتب کردن دندان ها ایمپلنت کاشته شده و به فک جوش بخورد، دیگر مانند دندان های طبیعی قابلیت حرکت و جابجایی جزئی با نیروهای ارتودنسی را ندارد. یعنی دستگاه های ارتودنسی قادر نخواهند بود آن  ایمپلنت یا ایمپلنت ها را جابجا کنند و تنها دندان های طبیعی شما حرکت می کنند. این مساله هم هزینه درمان را بیشتر می کند، هم احتمال شکست ایمپلنت را بالا می برد و هم اینکه درمان را پیچیده تر خواهد کرد.

عتکس الاینرهای ارتودنسی نامرئی

آیا با وجود روکش دندان می توان ارتودنسی انجام داد؟

برخی از افرادی که نیازمند درمان ارتودنسی هستند ممکن است یک یا چند دندان خود را روکش کرده باشند. به جز سوالاتی که درباره ارتودنسی و کاشت دندان از ما پرسیده می شود، امکان انجام ارتودنسی با وجود روکش دندان هم ممکن است سوالات و ابهاماتی برای بیماران و مراجعین ما ایجاد کند.

خبر خوب این است که حتی با وجود روکش هم می تواند درمان ارتودنسی را آغاز کرد. متخصان ارتودنسی طوری بریس ها و دستگاه های ارتودنسی را به روکش متصل می کنند که به روکش آسیبی نرسد. آن ها در طول درمان مراقبند که زروکش آسیب نبیند و یا مثلا شل نشود.

عکس روکش دندان قبل از نصب

اما اگر بیش از حد نگران افتادن و شل شدن روکش دندان هستند احتمالا متخصص ارتودنسی به شما ارتودنسی متحرک را پیشنهاد دهد که در آن از پلاک های متحرک و شفاف برای صاف شدن دندان ها استفاده می شود و روی دندان ها سوار می شوند.

نیاز به درمان ارتودنسی قبل از کاشت دندان دارید؟

اگر  دندان های نامنظمی داریدو متخصص کاشت ایمپلنت شما توصیه کرده که حتما پیش از کاشت، درمان ارتودنسی انجام دهید می توانید برای مشاوره و یا انجام درمان ارتودنسی از طریق لینک زیر اقدام کنید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید