با سلام و احترام هزینه ارتودنسی مجدد بسته به نوع و شدت ناهنجاری و میزان نامنظمی دندان و مشکلات ارتودنسی اولیه متفاوت است. نکته مهم در ارتودنسی مجدد این است که ریشه و لثه دندان سالم باشند برای مثال لثه تحلیل نرفته باشد یا ریشه کوتاه نشده باشد. و در کل لثه و ریشه باید برای 1 تا 2 سال طول درمان سالم باشند و مشکلی برایشان پیش نیاید. و یک نکته مهم دیگر در خصوص ارتودنسی مجدد در نظر گرفتن انتظارات بیمار است اگر بیمار در طول دوره اول ارتودنسی انتظارات نامعقولی از درمان داشته باشد توصیه می شود که درمان مجدد انجام ندهد اما اگر صرفا به دلیل برگشت درمان باشد با معاینات دقیق کلینیک و برآورد میزان مشکل می توان هزینه را اعلام کرد.
با سلام و احترام به طور کلی تمامی افرادی که توسط ارتودنسی متحرک درمان شده اند و دندانشان به حالت قبل برگشته است می توانند همان پلاک متحرک را آرام آرام در دندان های خود جایگذاری نموده و پس از مدت چند روز که درد در ناحیه دندان ها احساس می گردد که آن هم طبیعی می باشد دندان ها آرام آرام به موقعیت اصلی و ایده آل خود بازمی گردند.
با سلام و احترام
جهت بهداشت دهان و دندان دهانشویه هایی با غلظت 0.02 درصد باید با آب مخلوط شوند و دهانشویه های با غلظت 0.05 درصد نیازی به مخلوط کردن آن ها با آب نیست.
ناشناس :
با سلام. من 27 سال دارم , 2 بار ارتودنسی کردم اما برگشت می خورد. بار اول هم مشکل فک داشتم و هم اینکه دندان هایم در هر دو فک ردیف نبودند. حدود 2 سال دستگاه متحرک داشتم و مشکل فکم حل شد , اما ردیف شدن دندان هایم برگشت می خورد . آیا چاره ای برای این مشکل است ؟ ممنون می شوم راهنمایی کنید . آیا نیازی به گرفتن عکس opg است که ارسال کنم ؟
پاسخ :
سلام . با احترام به طور کلی درمان های ارتودنسی که توسط هر متخصص این رشته صورت می گیرد به میزان 5 تا 10 درصد برگشت دارد ولی تا حدودی می توان جلوگیری کرد .و این کار مستلزم اینست که شما هر 4 ماه بعد از اتمام دوره ی ارتودنسی به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید تا برگشت دندان هایتان به حداقل برسد.
با سلام و احترام
بله جای نگرانی نیست با وجود سیم فیکس ریتینر پشت دندانی هم می توان جرمگیری دندان انجام داد.  
ناشناس :
سلام و خدا قوت آقای دکتر فک پایینم کمی جلوتر از فک بالایم است.متخصصم ارتودنسی همراه با جراحی فک و عمل فک را توصیه کرده اند. ولی بسیار از جراحی و عوارض آن می ترسم و با خودم می گویم تا الان که مشکلی نداشتم بقیه سال ها را هم اینجور سپری کنم ولی کمی از ظاهرم ناراضی ام.خواهش می کنم من را راهنمایی کنید چون بسیار دچار تردید و دودلی شده ام.ممنونم
پاسخ :
با سلام و احترام
بهترین شخصی که می تواند شما را کمک و راهنمایی نماید متخصص ارتودنسی خودتان می باشد بنابراین نگران نباشید و به ایشان و نظرشان اعتماد کنید زیرا ایشان در جریان درمانتان بوده و بهتر می توانند کمک و راهنمایی تان کنند.
ناشناس :
سلام . من 32 ساله هستم و نزدیک به 3 سال است که ارتودنسی کردم.فک بالایی من جلو آمده و به این خاطر مدت زمانش زیاد شده است , ولی علت را نمی دانم که چرا فک من جلو آمده است ! و اینکه از در آوردن ارتودنسی می ترسم . لطفا کمک کنید, ممنون می شم آقای دکتر
پاسخ :
سلام, با احترام .معمولا توسط درمان ارتودنسی ثابت مقداری دندون ها به سمت جلو حرکت می کنند , که گاهی متخصص ارتودنسی برای عقب بردن دندون ها , مجبور به کشیدن دندان می شود.
ناشناس :
سلام اقای دکتر.من در زمانی که ارتودنسی کردم دچار تحلیل لثه شدیدی به خصوص در دندان های پایین ونیش های پایین شده ام. الان یک هفته هست که سیم های ارتودنسیم رادر اوردم و کارم تمام شده اما تحلیل لثه شدید دارم. میشه راهنماییم کنید. ممنون.
پاسخ :
با سلام. جهت بررسی دقیق تر مشکل شما نیاز به معاینه حضوری هست. لطفا به یک متخصص لثه مراجعه کنید.
ناشناس :
سلام خسته نباشید من ۷_۸ روزی است که پلاک نامرئی فک پایینم را گم کردم و چون مسافر هستم‌ نمی توانم به دکتر خودم مراجعه کنم و سفارش ساخت یک پلاک جدید بدهم تا یک هفته دیگر که پلاک را دوباره بگیرم آیا تغییری در دندان هایم ایجاد می شود؟
پاسخ :
با سلام و احترام
نگران نباشید لطفا در صورت امکان هر چه زودتر به متخصص ارتودنسی خودتان جهت قالب گیری و ساخت پلاک متحرک مجدد مراجعه نمایید.
با سپاس__دکتر هادی درویش پور(متخصص ارتودنسی)
ناشناس :
با عرض سلام و خسته نباشید از تعهد ستودنی و پاسخ گویی شما سپاس گزارم برای راهنمایی بیشتر چه عکس هایی رو باید ارسال کنم ؟؟ و اینکه آیا امکان ویزیت حین ارتودنسی برای بیماری که پیش پزشک دیگه ای کار انجام داده باشه وجود داره ؟؟ چون پزشک خودم سفر هستند و من احساس میکنم دندانهام شدیدا به هم فشرده شدن و جای حرکت ندارند. مجددا از بذل لطف جنابعالی سپاسگزارم
پاسخ :
سلام, با احترام . خواهش می کنم عکس های داخل دهان با زوایای مختلف بفرستید. با عرض شرمندگی از مشاوره حین کار که در جای دیگه درمان ارتودنسی شده معذوریم.