هزینه ارتودنسی

آیا ارتودنسی چند دندان امکان پذیر است؟ (فقط تعدادی از آن ها)

گاهی اوقات فقط یک یا چند دندان دچار نامرتبی هستند، سوال این است که آیا ارتودنسی چند دندان به تنهایی امکانپذیر است؟ در این مقاله سعی کرده ایم که به پاسخ این سوال بپردازیم و ببینیم اگر واقعا امکان ارتودنسی چند دندان به صورت محدود وجود دارد، اینکار دقیقا با چه روشی انجام می شود.

علت نامرتبی فقط چند دندان چیست؟

دندان ها می توانند به صورت ژنتیکی و بنا به دلایلی نامرتب باشند و یا اینکه به مرور زمان، حتی با وجود مرتب بودن، کج شوند. خیلی کم پیش می آید که تعداد کمی از دندان ها به دلیل ژنتیکی کج شوند و این موضوع بیشتر جنبه اکتسابی دارد. برخی از دلایل کج شدن دندان ها به مرور زمان عبارتند از:

  • افتادن یا غائب بودن برخی از دندان ها
  • نیروی ناشی از جویدن غذا در طول زندگی
  • افزایش سن
  • برخورد ضربه
  • شل یا لق شدگی دندان ها
  • بیماری لثه
  • مکیدن انگشت شست
  • تنفس دهانی
  • و …

آیا امکان ارتودنسی چند دندان وجود دارد؟

بله ما با کمک روش ها و وسایل مختلف ارتودنسی می توانیم نه فقط موقعیت تمام دندان های نامرتب را اصلاح کنیم، بلکه این امکان فراهم است که ارتودنسی چند دندان را نیز انجام دهیم. اما باید به یک نکته توجه کنیم و آن نکته این است که چه یک دندان کج باشد و چه تمام آن ها، در هر صورت ما باید وسایل ارتودنسی را بر روی تمام دندان ها نب کنیم.

زیرا حرکت هر دندان می تواند بر روی موقعیت سایر دندان های دیگر تاثیر بگذرد بنابراین ما در هر صورت ملزم به نصب وسایل هستیم تا بتوانیم تمام دندان ها را با هم در موقعیت مطلوب قرار دهیم.

بهترین روش ارتودنسی برای مرتب کردن فقط چند دندان چیست؟

روش های زیادی در ارتودنسی وجود دارند. ساده و مرسوم ترین روش، ارتودنسی ثابت است. ما در این روش از وسایلی استفاده می کنیم که برای اصلاح موقعیت دندان ها به سطوح جلو یا عقب دندان متصل می شوند. ما معمولا زمانی از ارتودسی ثابت استفاده می کنیم که شدت نامرتبی ها زیاد باشد بنابراین برای اصلاح موقعیت فقط چند دندان از این روش استفاده نمی کنیم. در عوض از ارتودنسی نامرئی می توان برای رفع این مشکل به خوبی استفاده کرد. منظور از ارتودنسی نامرئی، استفاده از پلاک های شفاف است.

ارتودنسی نامرئی چطور دندان ها را مرتب می کند؟

بسته به میزان نامرتبی دندان هایتان، برای شما چند قالب شفاف در لابراتوار یا در مطب ساخته می شود. هر قالب می تواند دندان ها را مقدار کمی مرتب کند. زمانی که یک قالب کارش تمام شد، دیگر تاثیری روی حرکت دندان ها ندارد و باید با قالاب بعدی جایگزین شود. در نهایت قالب ها دندان ها را کاملا مرتب می کنند. این بهترین روش ارتودنسی چند دندان نامرتب است.

هزینه ارتودنسی چند دندان چقدر است؟

از آنجا که درمان بر روی فقط چند دندان، پیچیدگی خاصی ندارد و مدت زمانش کوتاه تر است، هزینه آن به مرتب کمتر خواهد بود. شما می توانید برای اطلاع از آخرین هزینه های این روش به صفحه “هزینه ارتودنسی” مراجعه بفرمایید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید