هزینه ارتودنسی

خانم های باردار به یک شرط می توانند ارتودنسی انجام دهند!

ما در هر سنی حتی در بزرگسالی ارتودنسی انجام می دهیم زیرا سن و سال خاصی برای این درمان در نظر گرفته نشده است. ارتودنسی بزرگسالان دقیقا مشابه ارتودنسی کودکان می تواند دندان های کج و انواع مال اکلوژن را اصلاح کرده و علاوه بر زیبایی بخشی به لبخند، باعث بهبود سطح سلامتی دهان و دندان شود. یکی از سوالاتی که بزرگسالان در خصوص ارتودنسی از ما می پرسند امکان ارتودنسی در دوره بارداری است. مراجعان (به خصوص زنان باردار یا کسانی که در آستانه بارداری هستند) بعضا از ما می‌پرسند که آیا با وجود بارداری می‌توان ارتودنسی انجام داد یا خیر؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله امکان ارتودنسی در بارداری را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

آیا ارتودنسی در دوره بارداری امکان پذیر است؟

دوره بارداری از جمله مهم‌ترین و حساس ترین دوره های زندگی هر خانمی است. در این دوره بسیاری از درمان های پزشکی و همچنین مصرف اغلب داروها و یا مکمل ها ممنوع است. زیرا ممکن است برای سلامتی مادر و جنین مضر باشند. اما به نظر نمی‌رسد که درمان ارتودنسی دندان در این دوره ممنوع باشد. بنابراین بله، این درمان در دوره بارداری امکانپذیر است و تحت شرایطی، می توانید زمانی که باردار هستید، توسط یک متخصص ارتودنسی خوب اقدام به مرتب سازی دندان ها کنید.

اگر طی دوره درمان ارتودنسی باردار شده اید……

زنانی که در طول ارتودنسی باردار شده اند می توانند با احتیاط و زیر نظر متخصص ارتودنسی دندان خود ادامه طول درمان خود را سپری کنند. فقظ باید به این نکته توجه کنند که علاوه بر متخصص‌شان، باید متخصص زنان هم سر بزنند و تمام ملاقات ها یا جلسات ویزیت دندانپزشکی و ارتودنسی را با متخصص خود در میان بگذارند. یعنی به متخصص زنان خود بگویند که روند درمان به چه صورت است و در هر بار ویزیت ارتودنسی در چه وضعیتی بوده اند.

بارداری در طول ارتودنسی

اگر قصد دارید باردار شوید و همزمان ارتودنسی ثابت انجام دهید…..

خانم هایی که قصد بارداری دارند و می‌خواهند در طول بارداری درمان ارتودنسی ثابت ( فلزی/دیمون/لینگوال/ سرامیکی) )نیز شروع کنند هرچند که می توانند اینکار را انجام دهند، اما بهتر است صبر کنند تا بارداری و شیردهی آن ها تمام شود. زیرا ارتودنسی ثابت ممکن است چالش هایی برای افراد پیش بیاورد و ممکن است صبر و تحمل مادر باردار را تحت تاثیر قرار داده و برایش ناخوشایند شود.

اقدام به بارداری و درمان ارتودنسی

در خصوص ارتودنسی ثابت بهتر است بدانید که این روش نامرتبی های متوسط تا شدید را برطرف می کند و دوره درمان طولانی دارد. از این رو به خانم هایی که در شرف بارداری هستند توصیه می شوند بعد از اتمام بارداری ارتودنسی ثابت انجام دهند یا حداقل به فکر جایگزین ارتودنسی ثابت باشند. بهترین روش جایگزینی ارتودنسی ثابت نیز ارتودنسی نامریی با الاینرهای شفاف است.

منظور از ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف چیست؟

ارتودنسی نامرئی در واقع یک شکل جدید و مدرن مرتب سازی دندان هاست که تقریبا برای همه مناسب است. در این روش یک سری قالب های شفاف دندانی برای بیمار ساخته می شود و بیمار هر 2 هفته یا هر 1 ماه یکبار، یک جفت از این قالب ها را استفاده می کند. هر جفت دندان ها را تا حدی مرتب کرده و بعد از آن باید با جفت بعدی تعویض شوند. اینکار باید آنقدر ادامه یابد تا نوبت به آخرین جفت قالب رسیده و دندان ها کاملا مرتب شوند.

از مزایای ارتودنسی نامرئی با الاینرها این است که نیاز به ویزیت های مکرر را کاهش می دهد و حساسیت، درد و ناراحتی که با ارتودنسی ثابت فلزی تجربه می شود را ندارد. در واقع یک روش کاملا بی دردسر است که می توان برای خانم های باردار نیز آن را در نظر گرفت. حتی می توان گفت که این بهترین روش ارتودنسی در بارداری است.

در صورت شروع درمان ارتودنسی، ارتباط و هماهنگی بین متخصصان بسیار مهم است

غذاها، داروها و فعالیتهای زیادی وجود دارد که برای خانم باردار توصیه نمی شود یا ضرر دارد. بنابراین باید در این دوره محتاط بود. خوشبختانه با کمک ارتودنسی نامرئی در دوران بارداری خطراتی پیش نخواهد آمد. اما بهتر است همانطور که در بخش های قلبی هم ذکر شد، همواره بین متخصص ارتودنسی و متخصص زنان و زایمان خود در ارتباط و هماهنگی باشید. همچنین دقت داشته باشید که بایدها و نبایدهای تغذیه ای را در طول مرتب شدن دندان ها و سایر اقدامات احتیاطی حتما و حتما رعایت کنید.

اقدامات احتیاطی در دوران بارداری برای خانم هایی که ارتودنسی دارند چه هستند؟

زنانی که در دوران بارداری تحت معالجه ارتودنسی قرار می گیرند ، باید اقدامات احتیاطی خاصی انجام دهند. بزرگترین خطری که خانم های باردار را در حین حاملگی تهدید می کند بیماری لثه است که اشاره به التهاب و عفونت لثه ها دارد. و از آنجا که دستگاه های ارتودنسی می توانند تمیز کردن صحیح دندان ها و روند جلوگیری از رشد باکتری ها را در زمان بیماری لثه دشوارتر کند ،بنابراین باید تمام نکات بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و به طور مکرر و منظم به متخصص ارتودنسی خودتان مراجعه کنید.

زیرا متخصص میتواند به خوبی وضعیت سلامتی دهان و دندان شما را در این دوره مدیریت کند و به شما کمک کند دوره  کم خطری تا زایمان فرزند خود داشته باشید.

قصد بارداری و درمان ارتودنسی با هم را دارید؟

انتخاب متخصص برای خانم های باردار بسیار مهم است زیرا قرار است یک دوره 9 ماهه را هم ارتودنسی کنید و هم سایر چالش های بارداری را مدیریت کنید. مطمئن شوید ارتودنتیستی انتخاب میکنید که یک دوره درمان ایده آل و بدون دغدغه را برای شما در نظر بگیرید و همیشه در دسترس شما باشد. اگر مایل هستید در این خصوص مشاوره دریافت کنید با شماره تماس های کلینیک های دکتر هادی درویش پور در شمال، غذب و مرکز تهران در ارتباط باشید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید