هزینه ارتودنسی

مشاوره ارتودنسی و هرچیزی که در این جلسه در انتظار شماست

مشاوره پیش از ارتودنسی بسیار مهم و ضروری است زیرا این جلسه به شما کمک می کند تا با به طور کامل با ارتودنتیست خود آشنا شده و به او اجازه دهید تا بعد از بررسی برنامه درمانی مناسب شما، بهترین روش درمانی را برای‌تان تعیین کند. یک مشاوره ارتودنسی (و گاها شامل تعرفه) به شما کمک می کند تا با هزینه ها، طول درمان، نحوه نگهداری و دوره پس از درمان بیشتر آشنا شوید. آنچه در این صفحه به آن پرداخته شده اتفاقاتی است که معمولا در این جلسه مشاوره رخ می دهد.

چه کسانی نیاز به یک مشاوره ارتودنسی دارند؟

بطور کلی، همه افرادی که مایل به اصلاح یا بهبود ظاهر دندان های خود هستند، می توانند از یک مشاوره ارتودنسی و تخصصی بهره ببرند. اما معمولا افرادی بیشتر به این مشاوره نیاز دارند که دندان های نامرتبی دارند و یا فک هایشان در هماهنگی طبیعی با یکدیگر نیست.

به طور واضح این افراد دارای مشکلاتی مشابه موارد زیر رنج می برند:

  • دارای دندان های نامنظم
  • وجود فاصله بیش از حد بین دندان ها
  • رویش غیر طبیعی دندان ها
  • جلو یا عقب بودن یکی از فک ها
  • زود یا دیر در آمدن دندان ها (شیری و دائمی)
  • انحرافات فکی
  • ازدحام و شلوغی دندان ها
  • نهفتگی دندان هایش نیش
  • و …

بنابراین به طور کلی، اگر احساس می کنید که دندان های شما نامنظم هستند یا به هر دلیل دیگری از شکل و موقعیت ایده آل خود دور هستند، می توانید با متخصص ارتودنسی مشورت کنید.

یک جلسه مشاوره ارتودنسی شامل چه مراحلی می شود؟

در اولین جلسه ویزیت ارتودنسی، متخصص ارتودنسی اقدامات خاصی انجام خواهد داد که اغلب شامل معاینات و ارائه اطلاعات به شما خواهد بود. در یک جلسه ویزیت و مشاوره ارتودنسی ، معمولاً مراحل زیر را طی می‌کنید:

معاینه تخصصی و تشخیص نوع و شدت مشکل

متخصص ارتودنسی برای بررسی وضعیت دندان‌ها، فک‌ها و مفاصل دهان شما، از دستگاه‌های دقیقی مانند دوربین‌های دیجیتال، اشعه‌ی ایکس و مدل‌های سه بعدی استفاده می‌کند.

با کمک این بررسی ها و نتایج تصویر برداری ها، متخصص نوع و شدت مشکل شما را تشخیص می دهد. این مهم ترین اقدام در طول یک جلسه مشاوره ارتودنسی است. زیرا تا تشخیص مناسبی وجود نداشته باشد شروع درمان و موفقیت آن ممکن نیست.

بررسی تاریخچه پزشکی

متخصص ارتودنسی با شما در مورد تاریخچه پزشکی خود صحبت خواهد کرد. او به دنبال شناخت علائمی است که ممکن است با درمان ارتودنسی مرتبط باشند، مانند دردهای سر و گردن، سردردهای مکرر و غیره.

بررسی نیازهای درمانی

پس از تشخیص نوع و شدت مشکل، متخصص ارتودنسی با شما در مورد نیازهای درمانی صحبت خواهد کرد. او به شما خواهد گفت که چه نوع درمان ارتودنسی برای شما مناسب است. او در طول جلسه مشاوره ارتودنسی مدت زمان درمان و هزینه‌های آن را برای شما توضیح خواهد داد.

بررسی اهداف درمانی

متخصص ارتودنسی به شما کمک خواهد کرد تا اهداف و انتظارات خود را برای درمان ارتودنسی بررسی کنید. او به شما می‌گوید که چه تغییراتی در دندان‌ها و فک‌های شما باید صورت گیرد و در چه مدت زمانی می‌توان به این اهداف دست یافت. همچنین از شما می‌پرسد که چه انتظاراتی از درمان دارید و آیا محدودیتی درمورد نوع درمان و مدت زمان آن دارید یا خیر.

توضیحات درباره نوع دستگاه ارتودنسی

متخصص ارتودنسی ممکن است به شما نوع دستگاه ارتودنسی مورد نیاز خود را توضیح دهد. در این مرحله از مشاوره ارتودنسی، ممکن است به شما اختیار داده شود که از بین دستگاه‌های مختلفی که شامل دستگاه‌های ثابت و قابل حرکت هستند، یکی را انتخاب کنید.

تهیه طرح درمان

پس از بررسی تمامی اطلاعات، متخصص ارتودنسی برنامهی درمانی شما را تهیه می‌کند. این شامل توضیحاتی درباره نوع درمان، مدت زمان درمان، نوع دستگاه ارتودنسی و هزینه‌های مربوط به درمان است. تمام اطلاعاتی که باید درباره طرح درمان بدانید توسط متخصص به شما توضیح داده خواهد شد.

بررسی مواردی که باید پیش از درمان انجام شود

ممکن است قبل از شروع درمان ارتودنسی، بعضی از موارد دیگر باید مورد بررسی قرار گیرند، مثل پاکسازی دندان‌ها، رفع مشکلات لثه و یا درمان ترمیمی دندان. متخصص به شما می‌گوید که آیا نیاز به این مراحل است یا خیر و در صورت نیاز، برنامه‌ی درمانی خود را با شما مشاوره می‌کند.

تعیین زمان شروع درمان

در طول مشاوره ارتودنسی و بعد از بررسی اهداف درمانی، مشخص شدن نوع درمان و هزینه‌های درمان، زمان شروع درمان تعیین خواهد شد. در این مرحله متخصص ارتودنسی به شما توضیح خواهد داد که چگونه باید دستگاه ارتودنسی را استفاده کنید، چگونه مراقبت‌های لازم برای دندان‌هایتان را انجام دهید و همچنین توضیحاتی درباره غذاهایی که باید در طی درمان اجتناب کنید، خواهد داد.

نکات پایانی در خصوص جلسه اول و مشاوره ارتودنسی دندان

در کل، اولین جلسه ویزیت و مشاوره ارتودنسی بسیار مهم است و شما می‌توانید در طول آن با متخصص ارتودنسی خود ارتباط برقرار کنید و تمام سؤالات خود را از او بپرسید. علاوه بر این، متخصص ارتودنسی به شما راهنمایی می‌کند که چگونه بهترین نتیجه را از درمان خود بگیرید و به شما نکاتی درباره حفظ بهداشت دهان و دندان می‌دهد.

اگر شما هنوز اقدام به درمان ارتودنسی نکرده‌اید، پیشنهاد می‌شود که با یک متخصص ارتودنسی مشورت کنید و اطلاعات لازم را درباره درمان و مدت زمان و هزینه‌های آن بدست آورید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید