با سلام و احترام
نگران نباشید لطفا به متخصص ارتودنسی خودتان مراجعه نمایید و از ایشان راهنمایی بخواهید گاهی اوقات ممکن است دندانی شروع به پوسیده شدن کرده باشد یا گاهی اوقات عدم رعایت بهداشت دقیق باعث ایجاد بوی بد دهان می شود و اگر حتی یک ذره ماده غذای لای براکت یا بند یا روی پلاک متحرک باشد باعث ایجاد بوی بد دهان می شود در موارد ارتودنسی های متحرک نیز هنگامی که پلاک متحرک بو بگیرد نشان دهنده این است که بیمار از پلاک به اندازه لازم و درست استفاده نکرده و همکاری ضعیفی داشته است که با شستن پلاک با آب لیمو یا آب پرتقال این بوی بد رفع می شود.پس در هر صورت رعایت بهداشت دقیق ضروری است و چکاب کامل دندان ها نیز توسط متخصص ارتودنسی خودتان توصیه می شود.  
با سلام و احترام
بستگی به ناهنجاری و نو ع درمانتان دارد و تشخیص نوع درمانتان بر عهده متخصص ارتودنسی بعد از معاینه دقیق وضعیت دندان ها و فک و سن و عوامل دیگر است.لطفا به یک متخصص ارتودنسی مراجعه نمایید.
ناشناس :
سلام جناب دکتر . مدت زمان ارتودنسی من تمام شده , و الان دکتر برای من از پشت دندان سیم قرار داده اند . می خواستم بدانم تا کی این سیم در دهانم باید می ماند ؟
پاسخ :
سلام . با احترام , معمولا به نظر متخصص ارتودنسی از یک سال تا ده سال , امکان دارد درون دهان بماند.
ناشناس :
سلام آقای دکتر , من دیروز دندان های فک بالایی ام را ارتودنسی کردم . تا امروز هر غذایی که می خورم حتی نان نرم , دندان های بالایی ام درد می کند . حتی وقتی روی هم فشار می دهم هم درد دارد.متخصص ارتودنسی چیزی راجه به درد به من نگفتند و داخل اینترنت هم مطلب مفیدی پیدا نکردم … ممنون می شم راهنمایی کنید.
پاسخ :
سلام , با احترام . معمولا تا 4 روز اول شروع درمان ارتودنسی درد و ناراحتی وجود دارد. برای کاهش درد می توانید از قرص استامینوفن استفاده نمایید و از موم ارتودنسی استفاده کنید .
ناشناس :
سلام و وقت بخیر.من 28 ساله هستم فک بالایم جلوتر است به طوری که خوب نمی توانم لب هایم را ببندم و موقع بستن لب هایم چانه ام چروک دیده میشه به علاوه موقع خندیدن لثه های بالایی زیاد بیرون میاد و ظاهر بدی پیدا می کند به خاطر این مشکلم خیلی اذیت می شوم و اعتماد به نفسم پایین است چون ظاهرم رو خیلی بد می کند.خواهش می کنم راهنماییم کنید می توانم جراحی فک انجام بدهم و قابل درست شدن است و صورتم تغییر می کند؟ممنون می شوم کمکم کنید
پاسخ :
با سلام و احترام
بله نگران نباشید لطفا ابتدا به یک متخصص ارتودنسی مراجعه نمایید.
ناشناس :
سلام آقای دکتر من مشکل جلوزدگی فک پایین دارم به متخصص ارتودنسی رفتم و گفتن باید ارتودنسی و جراحی فک کنم آیا با کشیدن دندان های عقلم فکم عقب می رود و فقط با ارتودنسی فکم خوب می شود؟
پاسخ :
با سلام و احترام
در صورتی که به متخصص ارتودنسی مراجعه نمودید و طرح درمان شما را ارتودنسی همراه با جراحی فک تشخیص دادند قطعا راه درمانتان همین می باشد و لازم به ذکر است کشیدن دندان های عقل تاثیری در عقب یا جلو بردن فک ندارد.
ناشناس :
سلام. من ارتودنسی سرامیکی 2 فک را دارم و دیروز ارتودنسی فک پایین را گذاشتم, امروز دیدم که براکت اولین دندون آسیاب بزرگم کمی لق شده است . (نشکسته و سر جایش است ولی کمی انگشتم را رویش می گذارم به بالا و پایین حرکت می کند) دکتر هم فقط 2 شنبه ها می آیند و دوشنبه ی آینده نیز تعطیل می باشد , به نظر شما فورا به دکتر مراجعه کنم ؟ تا زمانی که به دکتر بروم ,چه کنم که لق تر نشود ؟
پاسخ :
سلام , با احترام . نگران نباشید , این طبیعی است .معمولا به دلیل این که بیمار در جلسه اول به طور کامل رژیم غذایی را نمی تواند رعایت کند , شکستن یا جدا شدن براکت از سطح دندان اتفاق می افتد . اگر اذیت کننده نیست می توانید تا جلسه ای که به شما وقت معاینه داده می شود صبر کنید و سپس به دکتر مراجعه نمایید.
با سلام و احترام
نگران نباشید مشکلی پیش نمی آید و از یک الاستیک دیگر استفاده نمایید.
سلام با احترام , حدود هزینه ارتودنسی بسته به شدت مشکل دندانی فرق می کند , معمولا از 6 تومن به بالا می باشد .در کل من سیستم درمانی ارتودنسی نامرئی را توصیه نمی کنم.به دلیل این که درمان طولانی تر شده و دندان ها کندتر حرکت می کنند و احتمال کشیدن دندان هم بیشتر خواهد بود.
ناشناس :
با سلام. من 27 سال دارم , 2 بار ارتودنسی کردم اما برگشت می خورد. بار اول هم مشکل فک داشتم و هم اینکه دندان هایم در هر دو فک ردیف نبودند. حدود 2 سال دستگاه متحرک داشتم و مشکل فکم حل شد , اما ردیف شدن دندان هایم برگشت می خورد . آیا چاره ای برای این مشکل است ؟ ممنون می شوم راهنمایی کنید . آیا نیازی به گرفتن عکس opg است که ارسال کنم ؟
پاسخ :
سلام . با احترام به طور کلی درمان های ارتودنسی که توسط هر متخصص این رشته صورت می گیرد به میزان 5 تا 10 درصد برگشت دارد ولی تا حدودی می توان جلوگیری کرد .و این کار مستلزم اینست که شما هر 4 ماه بعد از اتمام دوره ی ارتودنسی به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید تا برگشت دندان هایتان به حداقل برسد.