هزینه ارتودنسی

دلایل بالا بودن مدت زمان ارتودنسی چیست؟ (بررسی تمام عوامل)

مراجعان و بیمارانی که تحت درمان ارتودنسی دندان قرار دارند در اغلب موارد دوست دارند که مدت زمان ارتودنسی دندان‌شان کوتاه باشد. روش هایی وجود دارد که روند درمان را تسریع می‌بخشد اما شما چه بخواهید چه نخواهید باید برای دست کم 6 ماه و حتی بیشتر تحت درمان باشید. زیرا اصولا مدت زمان درمان ارتودنسی دندان بنا به دلایلی، کمی زیاد است. ادامه مقاله را بخوانید تا درباره مدت زمان صاف شدن دندانها در ارتودنسی بیشتر بدانید.

مدت زمان ارتودنسی دندان چقدر است؟

مدت زمان ارتودنسی دندان به طور میانگین 18 تا 36 ماه است. اما برخی افراد ممکن است مدت زمان کمتری درمان شوند یا برخی دیگر از بیماران برای مدت زمان بیشتری تحت درمان باشند. بنابراین خوب است بدانید که زمان مرتب شدن دندان ها در افراد مختلف یکسان نیست و بسته به عوامل مختلفی که در ادامه بررسی شده اند متفاوت است.

تنها یک معاینه تخصصی توسط متخصص می تواند زمان حدودی درمان شما را مشخص کند

افراد زیادی روزانه با کلینیک های دکتر درویش پور تماس می گیرند و درباره مدت زمان درمان و هزینه ارتودنسی خود سوالات زیادی را مطرح می کنند. پاسخ همیشگی ما به این عزیزان این است که برآورد هزینه و مدت زمان درمان شما تنها با معاینه حضوری امکان پذیر است. نه دکتر درویش پور و نه هیچ متخصص دیگری نمی توانند به طور قطع یقین بگویند که دندان های شما دقیقا بعد از چند ماه منظم خواهد شد.

یک بیمار که در حال ویزیت شدن توسط یک متخصص ارتودنسی خانم جهت تعیین مدت زمان ارتودنسی دندان است

ارتودنتیست پس از معاینه اولیه، گرفتن عکس دندان ها و بر اساس فاکتورهای زیر می تواند به شما به صورت حدودی بازه درمان را اعلام کند:

  1. سن
  2. شدت اختلالات فکی و دندانی ( مال اکلوژن )
  3. میزان تعهد شما به بهداشت دهان و دندان
  4. پیگیری برنامه درمانی از سوی بیمار
  5. سلامت دندان ها
  6. انتظارات شخصی
  7. نوع درمان ارتودنسی ( ارتودنسی ثابت یا متحرک )
  8. انتخاب نوع دستگاه های

در ادامه به بررسی عوامل ذکر شده خواهیم پرداخت و نقش هر کدام در مت زمان ارتودنسی دندان را با هم بررسی خواهیم کرد.

دریافت نوبت آنلاین ارتودنسی

با رزرو آنلاین نوبت از کلینیک های دکتر درویش پور از مشاوره و ویزیت رایگان + شرایط ویژه برخوردار شوید.

دریافت نوبت داخل پست ها

+ سن و سال بیمار

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در تعیین مدت زمان ارتودنسی سن بیماران است. هر چه سن و سال کمتر باشد مدت زمان درمان نیز کوتاه تر خواهد بود و برعکس هرچه افراد مسن تر باشند طول دوره درمان به درازا خواهید کشید. کودکان به دلیل اینکه فک و دندان هایشان هنوز در حال رشد هستند به راحتی و در کمترین زمان به دندان هایی صاف و یکدست میرسند. به مدت زمان صاف شدن دندانها در ارتودنسی کودکان کمتر است.

کودکی که برای مرتب کردن دندان ها توسط یک متخصص ارتودنسی معاینه می شود

+ میزان پایبندی به رعایت بهداشت دهان و دندان

رعایت بهداشت مناسب دهان و دندان در طول دوره درمان و مدت زمان ارتودنسی دندان بسیار مهم است. زیرا می تواند شما را ازمشکلات بعدی و ابتلاء  به عفونت های لثه و خرابی دندان ها مصون نگهدارد. همچنین می تواند از اضافه شدن  زمان پیش بینی شده جلوگیری کند.

+ پیگیری برنامه درمانی از سوی بیمار

با دنبال کردن توصیه های متخصص ارتودنسی و حذف نکردن هیچ کدام از قرار ملاقات ها یتان شما می توانید سریع تر و بدون وقفه به اهداف نهایی درمان ارتودنسی دست پیدا کنید. در واقع عملکرد به توصیه های متخصص در کنار سایر عوامل دیگر میتواند ارتودنسی در زمان کوتاه را برای شما به واقعیت تبدیل کند.

+ سطح سلامت دندان ها

اگر دندان های شما در مدت زمان ارتودنسی خراب شوند. ترمیم آنها در طول درمان ممکن است کمی نتیجه درمان را به تاخیر بیاندازد .نه تنها این، که هرگونه وارد شدن آسیب به دستگاه های ارتودنسی میتواند مدت زمان ارتودنسی را بیشتر کند.

+ انتظارات شخصی بیمار

به طور معمول انتظارات شخصی بیماری که تنها به مرتب کردن دندان های خود تاکید دارد با بیماری که به جراحی فک و تغییر دادن فرم صورت می اندیشد تفاوت دارد. برخی از بیماران هم انتظارات واقع بینانه تری از ارتودنسی دارند  و این باعث میشود که پروسه درمان برایشان بهتر  پیش برود.

اگر شما عجله ای برای درمان نداشته باشید میتوانید با خیال راحت تا 3 سال و بشتر هم تحت درمان باشید و اگر نیازمند یک ارتودنسی در زمان کوتاه هستید میتوانید با مشورت گرفتن از متخصص یک روش ارتودنسی سریع انتخاب کنید که مدت زمان آن کوتاه باشد.

نقش انتظارات بیماران و تاثیر آن بر مدت زمان ارتودنسی | دکتر و بیمارش در حال بررسی انتظارات از درمان هستند

+ نوع ارتودنسی بکار رفته برای صاف شدن دندان ها

نوع درمان ارتودنسی اعم از ثابت یا متحرک یا ارتودنسی نامرئی، در مدت زمان ارتودنسی تاثیر قابل توجه ای دارد به طور کلی دستگاه های ثابت در مدت مزان کوتاهتری دندان ها را صاف میکنند حال آنکه مدت زمان ارتودنسی متحرک میتواند کمی طولانی باشد (در صورتی که مشکل متسوط تا شدید باشد). اگر مشکل جزئی باشد مدت زمان ارتودنسی متحرک میتواند کمتر از یکسال طول بکشد.

تاثیر انتخاب نوع دستگاه های ارتودنسی ثابت در طول درمان

ارتودنسی دیمون به عنوان یک روش جدید،  از سایر دستگاه های ارتودنسی قدیمی و سرامیکی سریع تر و کارآمدتر است. بریس های ارتودنسی دیمون به دلیل تنظیم خود به خود قرار ملاقات ها را کمتر کرده و نامرتبی دندان ها را درمدت زمان کمتری اصلاح می کند. ارتودنسی دیمون دارای کمترین مدت زمان ارتودنسی در بین دستگاه های مشابه است .

مدت زمان ارتودنسی با کشیدن دندان چقدر است؟

چنانچه برای شروع درمان نیاز باشد تا دندان یا دندانی هایی کشیده شوند طول دوره درمان میتواند کاهش پیدا کند. یکی دیگر از سوالاتی که به کررات از ما پرسیده میشود این است که ” نصب ارتودنسی چقدر طول میکشد”. این روند کمتر از چند ساعت و تنها طی یک جلسه طول میکشد و چندان طولانی نیست.

 مدت زمان ارتودنسی دندان برای استفاده از نگهدارنده چقدر است؟

پس از اینکه دندان های شما با ارتودنسی مرتب شد میبایست برای مدت چند ماه از نگهدارنده های ارتودنسی یا ریتینرها استفاده کنید. این ها به تثبیت موقعیت دندان های صاف شده کمک می کنند. مردم می خواهند بدانند که پس از درمان ارتودنسی ثابت یا متحرک خود چه مدت نیاز به استفاده از نگهدارنده ها دارند. اینکه مدت زمان استفاده از نگهدارنده ارتودنسی چقدر است را متخصص شما مشخص می کند ولی دست کم 6 ماه نیاز به استفاده از آن ها مخصوصا در طول شب و خواب هست.

چطور مدت زمان ارتودنسی دندان را کاهش دهیم؟

برای پاسخ به این سوال کافیست که عواملی که تا اینجا بررسی کردیم را مجددا مرور کنید. اگر مشکل نامرتبی دندانی دارید در وهله اول تنها کافیست که در سنین پایین برای شروع درمان به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. بسیار مهم است که متخصص خوب و باتجربه ای انتخاب کنید زیرا متخصص مشخص می کند که کدام روش برای شما بهترین یا مناسب ترین است. انتخاب نوع درمان بسیار مهم است و بر روی مدت زمان درمان تاثیر زیادی میگذارد.

در وهله بعد میبایست تمام توصیه های متخصص را دنبال کنید و باید ها و نبایدهایی که او به شما می گوید را رعایت کنید. در چنین مواردی می توانید اطمینان حاصل کنید که در مدت زمان کمتری دندان هایتان مرتب و منظم می شوند.

پاسخ به سوالات رایج

میانگین مدت زمان درمان ارتودنسی چقدر است؟

به طور متوسط طول دوره درمان های ارتودنسی بسته به عوامل و فاکتورهای مختلفی که بررسی کردیم 1.5 سال است. اما این میانگین است و ممکن است در بیمارانی این زمان کمتر و یا زیادتر باشد.

حداکثر طول دوره درمان ارتودنسی چقدر است؟

پاسخ به این سوال سخت است زیرا بیشتر از هرچیزی این به همکاری بیمار بستگی دارد. مثلا ما بیمارانی داریم که به دلیل عدم همکاری طول دوره درمانشان به بیش از 3 و حتی بیشتر سال نیز رسیده است.

جلسه اول ارتودنسی چقدر طول میکشد؟

جلسه او معمولا یک ویزیت تخصصی است که حداکثر نیم ساعت تا 1 ساعت طول خواهد کشید.

مدت زمان ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

اگر منظور از ارتودنسی نامرئی، الاینرهای شفاف است و میزان نامرتبی دندان هایتان کم است می توانید زیر 1 سال دندان هایتان را به طور کامل مرتب کنید.

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / 5. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید